Skadeanmeldelse
Er du en eksisterende kunde hos oss og har spørsmål om forsikringsvilkårene dine? Eller trenger du å bruke forsikringen din og ønsker å søke om erstatning? På denne siden finner du digital selvbetjening, svar på de vanligste spørsmålene og alle måter du kan kontakte oss på – alt for at det skal være så enkelt som mulig for deg å få hjelp med saken din. Her kan du også lese om hvordan du kan gi oss tilbakemelding eller klage hvis du ikke er fornøyd med vår service eller håndteringen av saken din.
RAPPORTER ET KRAV HER
Tips og råd
Slik får du så rask og effektiv behandling som mulig:
- Sjekk forsikringsvilkårene for å se om du kvalifiserer for kompensasjon
- Fyll ut skjemaene omhyggelig
- Husk å legge ved underbyggende dokumentasjon, f.eks. legeerklæring, arbeidsgiverattest eller vedtak eller utbetalingsbevis fra NAV.
Hva skjer nå?
Hvis saken din blir godkjent, sender vi et brev med informasjon om hvilket beløp som blir utbetalt, hvem som vil motta utbetalingen, hvilken dato utbetalingen blir gjort, og hvor lang tid det vanligvis tar før mottakeren mottar utbetalingen.
Hvis saken din ikke kan godkjennes, sender vi et brev og forklarer hvorfor. Saken kan bli avvist hvis informasjonen eller dokumentasjonen du har sendt, ikke i tilstrekkelig grad gir en fullstendig beskrivelse av hendelsen. Vi vil revurdere saken hvis du sender ny informasjon eller dokumentasjon.
Hvordan fremsetter jeg en klage?
Vi vil gjøre alt vi kan for å gi deg best mulig service.
Hvis vår service i et tilfelle skulle falle under den standarden du forventer at vi skal opprettholde, forklarer vi herunder prosedyren for hva du kan gjøre.
Ved spørsmål, eller om vi kan hjelpe til med å avklare om vi har misforstått hverandre, kan du ta kontakt med oss på telefon 800 37 500.
Hvis du ønsker å fremsette en klage, anbefaler vi at du sender en skriftlig klage til AXA Partners (Postboks 588 Skøyen, 0214 Oslo, Norge), og vår klageansvarlig vil gjennomføre en ny undersøkelse på dine vegne, en revurdering. En skriftlig tilbakemelding vil bli gitt så snart som mulig.
Vi ber deg vennligst alltid referere til polise- eller skadenummeret ditt i klagen eller annen henvendelse.
Hvis du etter revurdering av en sak fra oss ikke er fornøyd, og du ønsker å kreve nemndbehandling, kan dette gjøres ved å sende til følgende adresse: Finansklagenemda, Postboks 53 Skøyen, 0212 Oslo. Finansklagenemnda prøver upartisk og uten kostnad privatpersoners tvister i slike saker. Mer informasjon om Finansklagenemnda finner du på www.finkn.no. Nemndbehandling vil ikke begrense din adgang til domstolsbehandling.
Kontakt oss
Våre åpningstider er fra mandag til fredag fra 08:00 til 16:00. Vi holder stengt alle helligdager.
- E-post: clp.no.kundeservice@partners.axa
- Telefon: 800 37 500
- Post: AXA Partners, PB 588 Skøyen, 0214 Oslo.